Каталог товарів

Apple, Google і Facebook: війна месенджерів почалася!

Категорії
: Apple, Google і Facebook: війна месенджерів почалася!
06.07.2012
Пани б'ються — у холопів чуби тріщать … Останнім часом ми стали дуже залежними від світових ІТ-корпорацій, послугами яких звикли користуватися кожен день. Назріває чергове масштабне протистояння між гігантами hi-tech-індустрії, в яке так чи інакше ми будемо залучені. Чим загрожує нова інформаційна війна, розповідає Джош Констін, автор TechCrunch.

Пани б'ються   — у   холопів чуби тріщать … В   останнім часом ми стали дуже залежними від світових ІТ-корпорацій, послугами яких звикли користуватися кожен день. Назріває чергове масштабне протистояння між гігантами hi-tech-індустрії, в   яке так чи   інакше ми будемо залучені. Чим загрожує нова інформаційна війна, розповідає Джош Констін, автор TechCrunch.

В   даний час ми знаходимося на   порозі глобального конфлікту, який вибухне між трьома наймогутнішими Інтернет-компаніями за право контролю міжособистісного спілкування. Противниками в   цій сутичці виступлять об'єднані сервіси Facebook   — Chat + Messages + E-mail, кроссплатформенная система iMessage від Apple і   Google Gmail + GChat + Hangouts. Якщо одна з   компаній буде визнана переможцем   — вона вплине на   майбутнє цифрового спілкування.

Отже, спробуємо дослідити поле битви, вивчити арсенал озброєння компаній і   припустити, хто може виграти епічне бій і   які будуть наслідки.

За останній тиждень ми мали можливість спостерігати артилерійський залп від Facebook, коли сервіс самостійно змінила все контактні адреси в   профілях всіх користувачів на   домен @ facebook.com, приховавши таким чином, що існували раніше адреси Gmail, MobileMe і   т. д. Навіщо?   — щоб випередити Google і   Apple. Але   навіть з   урахуванням того факту, що подібне введення цілком логічно, має масу переваг (як мінімум з   точки зору онлайн-ідентифікації та   соціальних графів) і   до   того ж працює як на   iOS, так і   на   Android-пристроях,   — все одно залишається відчуття « акту агресії » зі   боку Facebook.

За   як видно, ми досягли « піку SMS » ;: в   наступному році кількість відправлених есемесок буде на   порядок менше через більш просунутих альтернатив, що дозволяють обмінюватися даними. Нішу SMS, по   як видно, займе одна з   трьох згаданих вище платформ.

Підготовка до   битві

За останні кілька років « бійці » потихеньку озброювалися, щоб підготуватися до   прийдешній війні повідомлень. Ворушіння помітно прискорилося за останні кілька тижнів, непрозоро натякаючи на   те, що в   найближчому майбутньому світова буде розірвана, і   в   бій піде важка артилерія.

Facebook

В   листопаді 2010-го Facebook уніфікувала свою систему повідомлень: з   того моменту миттєві повідомлення з   чату, асинхронні Messages, і   пошта з   нового домену @ facebook.com падали в   один і   той же ящик. З   одного боку, це було дуже зручно для   користувача. Адже якщо ви відсилали йому повідомлення в   чат, але   він при цьому був в   офлайні, воно все одно доставлялося в   ящик для   вхідних листів, де його можна було переглянути з   мобільного пристрою.

Таким же чином, якщо хтось відсилав комусь повідомлення в   онлайні, воно приходило в   чат. Можна було по   бажанням обзавестися поштовою адресою на   Facebook, але   спочатку такою послугою скористалася дуже мало народу, тому розвиток саме цієї послуги застопорилося. Потім, в   квітні 2011-го, Facebook стала привласнювати свої адреси кожному користувачеві.

Партнерство модельними   Skype, що утворилося в   липні 2011-го, дозволило Facebook додати можливість відео-чату в   свою платформу. Компанія також поглинула і   переробила месенджер від Beluga, реалізувавши його в   якості окремого додатка, щоб уникнути перевантаженості « рідного » додатки. Facebook Messenger поки не   підтримує голосового і   відео-спілкування, але   мабуть все до   тому йде.

В   арсеналі Facebook   — найбільша аудиторія, найпопулярніші мобільні додатки, інтеграція з   пристроями, глибоке розуміння того, як повинна виглядати процвітаюча платформа і   як вона повинна заробляти гроші.

Мережева ідентифікація   — ключ до   сервісів спілкування, оскільки вона дозволяє людям спілкуватися, за умови, що їм відомі лише імена один одного. Вся інша інформація при цьому йде на   другий план. Для   спілкування не   потрібно ні   спеціального обладнання, ні   певної операційної системи   — воно існує як особливий шар, що лежить над   всім цим. Саме тому у   Facebook на   сей день найсерйозніше озброєння.

Google

Тим часом Gmail продовжувала набирати популярність за рахунок свого Gchat (в   світу відомого як Google Talk), який вважають за краще багато професіоналів, які вважають себе надто дорослими для   AOL instant Messenger або   IRC і  , не   бажають постійно відволікатися на   чати з   фейсбучнимі друзями. В   вересні 2010   року Google придбала додаток для   організації та   проведення групових чатів Plannr.

Потім в   червні 2011-го запустилася соціальна мережа Google+, в   якою була присутня незвичайна по   ті часи функція Hangouts   — сервіс групових чатів в   реальному часі, який надавав також деякі інструменти для   спільної роботи і   обробки даних. Це також перетворило Plannr в   Google+ Messenger. А   згідно зі свіжим звітом GigaOm з   конференції I/O, пошуковий гігант має намір об'єднати Hangouts, Talk і   Messenger в   єдину уніфіковану платформу повідомлень.

Найсильніша актив Google на   сьогоднішній день   — різноманітність. Компанії належить мобільна платформа Android, яка тягне за собою великий хвіст.

Google співпрацює з   Samsung по   частині розробки нового « заліза » і   володіє Motorola. У   компанії солідні фінансові показники, і   мало що здатне їх похитнути, а   хороше присутність в   соціальних мережах уможливлює розмови про   об'єднанні Android і   Chrome OS. Але   що найважливіше   — компанія володіє службою Gmail, яка стала безумовним переможцем комунікаційних воєн серед поштових сервісів.

Apple

Мобільний сервіс відеочатів FaceTime був запущений в   червні 2010   року, але   в   той час, для   того, щоб ним скористатися, необхідно було, щоб обидва співрозмовники тримали в   руках по   айфон останнього покоління. З   часом Apple допрацювала FaceTime таким чином, щоб ним могли користуватися і   власники настільних Маков і   макбуков .

iMessage заробила в   жовтні 2011-го, в   як альтернатива SMS (з   можливістю обміну фотографіями і   іншим медіа-контентом) для   iOS-пристроїв. iMessage покликана об'єднати десктопи і   ноутбуки зі   своїми мобільними побратимами, коли Apple додасть таку можливість в   OS   X   Mountain Lion. Нікого не   здивує, якщо Apple інтегрує в   крос-платформний iMessage і   FaceTime, в   той час як робота з   електронною поштою вписалася б сюди не   настільки гармонійно.

Але   навіть при всіх своїх незліченні багатства, Apple ризикує залишитися в   аутсайдерах. У   компанії немає власної соціальної мережі, а   всі соціальні сервіси iOS і   App Store зав'язані на   Facebook.

В   якомусь сенсі компанія може контролювати спілкування між користувачами « яблучних » пристроїв. Але  , не   кожен може собі їх дозволити, а   значить не   всі користувачі зможуть спілкуватися з   друзями за допомогою iMessage.

Військові трофеї

Отже, до   наступного місяця Facebook, Google і   Apple обзаведуться власними міцними платформами спілкування, з   деякими можливостями крос-платформного обміну даними між настільними і   мобільними пристроями, а   також чатом в   реальному часі, з   підтримкою тексту , голосового спілкування, фото і   відео, поштовим клієнтом і, на   всякий випадок,   — відправкою SMS. Функції, яких буде не   вистачати, вони куплять або створять самі.

Всі інші служби, які працюють в   цієї ж області, такі як Microsoft GroupMe, а   також безкоштовні SMS-стартапи, повинні приготуватися або до   повну зміну діяльності, або до   поглинанню однією з   протиборчих сторін. Бій марно.

На   кону контроль, безумовно, над   найважливішим інформаційним потоком   — прямими комунікаціями.

Звичайно, дані теж важливі, оскільки це засіб залучення уваги до   сайтам, що грає в   свою чергу роль рекламних майданчиків. Зовнішня схожість Facebook, Google+ і   Twitter дозволяє нам істотно скоротити дистанцію з   далекими знайомими і   визнаними авторитетами шляхом непрямого спілкування через потоки даних.

Людям подобаються дані, але   їм потрібні прямі комунікації. Все, з   ким ви щодня спілкуєтеся, і   посередник, з   допомогою якого ви це робите,   — найважливіші елементи вашого соціального графа. Компанія, яка має доступ до   цими даними, може краще оцінювати важливість потоків інформації, виводячи на   перші позиції дані про   тих, хто вам найбільш цікавий, і   заодно демонструючи супутню рекламу.

Або, проаналізувавши і   виклавши доступною мовою: той, хто контролює повідомлення, отримує можливість їх машинного аналізу та   виведення контекстної реклами, в   залежно від теми вашого спілкування.

Канали спілкування можуть також стати носіями інформації, збагативши і   без   того небідного переможця « війни месенджерів » ;. Ваш телефон навряд чи   атакують нав'язливим спамом безпосередньо представники ринку, але   реклама може бути прикріплена в   кінці вхідних повідомлень.

Як мінімум очікувана реклама може чергувати або   показуватися збоку ваших Facebook- і   Google-повідомлень, до   наприклад, як зараз їх показує Gmail —   прямо над   списком вхідних листів. Apple тим часом зможе використовувати контроль над   комунікаціями, щоб підтримати продажу « заліза » ;, впроваджуючи нові доведення тільки на   останніх моделях пристроїв.

Ставки війни месенджерів величезні, і   сутичка між трьома компаніями буде спекотною. Заради перемоги вони будуть витрачати величезні суми, формувати альянси, якщо буде потрібно, і   навіть робити агресивні ходи, що ставлять під   загрозу зручність користувача. Уже можна помітити, як це відбувається. І   якщо до   управлінню прийде одна компанія, це може помітно знизити стимул до   розвитку і   вирішити зловживання. Хотілося б сподіватися, що компанії виявляться вище цього, але   багато хто стверджує, що « хто б не   виграв, ми програємо ».

« Перемога » в   цій війні означає контроль основного сегмента ринку (НЕ   обов'язково все 100%). І   швидше за все, зі   боку тих, хто програв компаній триватимуть спроби взяти реванш в   виді стартапів-альтернатив.

Але « порушника спокою » швидше за все можна буде приборкати, озвучивши ціну придбання. І   якщо великі платформи НЕ   спілкуватимуться між собою, і   одна з   них стане певним лідером, спрацює мережевий ефект   — і   переможець буде продовжувати збільшувати свою частку ринку і   стане домінуючим в   цій галузі.

Ракетний залп

В   Facebook здогадувалися, що зміна домену в   адресах користувачів стане великою PR-акцією. Ця зміна могло б бути проведено більш непомітно, або поступово, або навпаки   — швидко, з   коротким повідомленням користувачів у   спливаючому вікні.

Facebook обзавелася власною поштою досить пізно, особливо по   порівнянні з   Google, і   багато користувачів не   змінили свою адресу в   профілі, з   тих пір як Facebook запустила свій сервіс. Компанія хотіла збільшити популярність своїх адрес @ facebook.com і  , не   бажала бачити в   профілях @ gmail.com або @ me.com. Така зміна без   попереднього повідомлення користувачів, звичайно, не   найкращим чином впливає на   їхнє ставлення, але   Facebook це зробила.

Легким рухом руки основний електронну адресу користувача Facebook виявився прихованим в стрічці хроніки — без будь-якої участі з боку власника облікового запису.

Так яким же буде хід у Google і   Apple? Google може заборонити користувачам використовувати посилання на   свій Facebook-профіль, але   це навряд чи   завдасть великої шкоди противнику. Пошуковий гігант може змагатися з   Facebook Messenger шляхом попереднього встановлення власного уніфікованого месенджера замість стандартного додатка відправки SMS на   всіх Android-пристроях і   інтеграції цієї програми в   Chrome OS. Apple може відмовитися інтегрувати Facebook глибше в   нову iOS, або   взагалі скоротити присутність Facebook і   піти в   сторону Twitter.

Але   цього може виявитися недостатньо, щоб підбити Facebook, і   та може отримати перевагу на   ринку.

Наслідки

Apple, ймовірно, дуже добре передбачає можливі втрати або, як мінімум, тривалість битви. Вони з   Facebook відносно добре доповнюють один одного, в   той час як Google є їхнім спільним супротивником відразу на   декількох фронтах. Таким чином, ніж вкладати ресурси в   заздалегідь програну сутичку, Apple може знайти кілька шляхів співпраці з   Facebook.

Таким може бути, до   наприклад, « місток » між платформами повідомлень iMessage і   Facebook. Можливість відсилати iMessage друзям з   Facebook, телефонів яких у   вас немає, безсумнівно збільшить цінність продуктів Apple і   дасть можливість користувачам iOS спілкуватися зі   своїми приятелями з   табору прихильників Android.

Тим часом, Google може остаточно програти цю війну. День, в   який було прийнято рішення створювати Google+ замість налагодження партнерства з   Facebook, до   жаль, може розцінюватися як день, коли було програно війну як за мережеву ідентифікацію, так і   за служби повідомлень.

Пошуковий гігант напевно постарається закріпитися на   ринку телефонів-комп'ютерів, але   без   месенджера це буде непросто. І   зараз проекти типу Google Glass або   самоврядних автомобілів виглядають, як резонне майбутнє компанії. Війну за « розумні » аксесуари та, в   Зокрема, штучний інтелект Google цілком може виграти.

Марк Цукерберг ймовірно розрахував ризики Facebook від самовільного агресивного зміни інформації користувачів і   вирішив, що сайт якось переживе втрату довіри від пари мільйонів розгніваних читачів технічних новин. Facebook все одно залишиться соціальною мережею і   пару днів скарг ні   на   що ні   вплинуть. В   врешті-решт це не   дружні соренованіях, а   війна. І   у   всякій війні доводиться миритися з   жертвами.

Джерело: TechCrunch .

Читати далі...