Чому Apple не перетворить вас в кіборга


Тема кіберпанку до сих пір викликає у багатьох скажений інтерес, в тому числі і в щодо термінів, коли нарешті людина зможе себе модифікувати за допомогою електронних пристроїв. Однак, якщо вірити думці блогера Майка Елга, та ж Apple, навпаки, намагається зберегти в користувачів якомога більше людяності.
Ще в 1984 року, в романі « Нейромантік » ;, Вільям Гібсон описав майбутнє, в якому з допомогою імплантів, сжівленія нервових і електронних закінчень і мікробіонікі, люди можуть бути перетворені в кіборгів, підключених до Мережі. Якщо вам подобається ця ідея — ймовірно, вас порадує те, що саме цим і займається в даний час Google.
Окуляри віртуальної реальності Project Glass — це, фактично, перший крок до описаного Гібсоном зору кіборга. Вони дозволяють проектувати зображення прямо на сітківку, дозволяючи доповнювати видиме оком зображення віртуальними меню, контекстної інформацією, покроковими вказівками і т. д. Моргнувши певним чином ви можете сфотографувати те, що ви бачите в даний момент.
Якщо окуляри можна вважати першим кроком до перетворенню в кіборга, то ймовірно, вам варто знати, що керівник цього проекту в лабораторіях Google X Бабак Парвіз вже розробив контактні лінзи, здатні відображати інформацію безпосередньо в очей носія.
Отже, перший крок — окуляри. Другий — лінзи. Третій — очної імплант з підключенням до Інтернету.
Google, до слову, далеко не єдина корпорація, яка проводить подібні дослідження. Незабаром подібні технології стануть загальнодоступними. Цікаво, а чого варто очікувати від Apple в цій галузі?
Адам Казуелл задається питанням на Forbes.com : « Як Apple відреагує на Google Project Glass? » ;. Якщо коротко, то він стверджує, що компанія буде вичікувати до того моменту, поки ринок не відреагує на Project Glass і передбачає, що Apple буде після цього за Google в кіборгізаціі людства.
Мабуть, він помиляється. Apple навряд чи коли-небудь перетне цю межу. І ось чому.Чому Apple не зацікавлений в кіборг-аферах
В якомусь сенсі, ми вже давно кіборги. До наприклад, наші смартфони, підключені до Мережі, дозволяють нам зберігати спогади (знімки, списки необхідного і т. П.), Підсилюють дані людині природою здібності до комунікації. Багато стають в прямому сенсі залежними від своїх iPhone , iPad і iMac , щоб думати, взаємодіяти з іншими людьми, так і відчувати себе повноцінною людиною.
Але і назвати нас « киборгами » в повному сенсі не можна. Підсилюють наші можливості пристрою легко віддільні від нас. Це окремі об'єкти, щоб ними користуватися, необхідно брати їх в руки і дивитися на них. Ми завжди можемо вимкнути або відкласти їх. Ми можемо « відключитися » від них.
Кордон між таким « кіборгом » і людиною поки неясна. Набагато простіше провести межу між поняттями « користуватися інформацією » і « стати нею ».
Google Project Glass є частиною набагато ширшого технологічного напрямку, яке ставить собі за мету вдосконалення людського тіла шляхом застосування електронних пристроїв. Спроба замінити основні почуття комп'ютерними сенсорами, що переводять все в чисельні величини. Замість того, щоб їсти до почуття ситості, гуляти до втоми і спати до повного відпочинку, ми будемо покладатися на значення сенсорів, вбудованих в наші тіла, які будуть говорити нам що, і коли слід робити.
Деякі кіборг-технології абсолютно необхідні і життєво важливі. Кардіостимулятори, до наприклад. Все з нетерпінням чекають появи технології, яка дозволить сліпим бачити з допомогою імплантів або зовнішніх сенсорів.
Чи виграють від застосування підсилень-Аугментація і певні професії. &Laquo; Вбудовані дисплеї » ;, які містять інформацію в реальному часі в звичайному поле зору і дозволяють знайти надлюдські здібності, необхідні бійцям спецпідрозділів, хірургам, так і багатьом іншим.
Але питання полягає в наступному: « А що ж стане з простими обивателями? Чи всі стануть кіборгами з поліпшеними почуттями? ».
Google стверджує, що так. Apple з певною ймовірністю скаже « немає ».
Чому кіборг-технології схожі на харчові пігулки
Кілька десятиліть тому футурологи пророкували, що спеціальні харчові пігулки позбавлять нас від тяжкого тягаря кулінарії і безглуздого процесу їжі. Прийняв таблетку — і отримав повний запас необхідних поживних речовин.
Технологічно створення подібних пігулок цілком можливо. Ну і де ж вони? Очевидно — вони нікому не потрібні, оскільки люди люблять їсти! Люди люблять готувати. Люди обожнюють ходити по ресторанам. Люди вважають за краще нормальну їжу!
Причина цієї любові в тому, що вона « зашита » в нас еволюцією. На насправді все, що ми любимо і до чому відчуваємо потяг, — види на океан, привабливі люди, атракціон « американські гірки » ;, секс, гумор, світанки, квіти, бекон — все запрограмовано в нас на рівні ДНК.
Те, що ми знаходимо відразливим, як правило, викликає когнітивний дисонанс — воно лежить далеко за межами світу, в якому ми звикли існувати. В Як приклад можна привести людиноподібних роботів (до слову, цей феномен отримав назву « зловісної долини » : чим більше робот схожий на чоловіка, тим більшу неприязнь він викликає), 3D-окуляри, оптичні ілюзії, в яких у людини виявляється чотири очі і т. д.
Причини нашої любові до Айпад НЕ в тому, що він якимось абстрактним чином « ; хороший » ;. Швидше для людської природи він « правильний » ;. Нам подобається його інтерфейс, оскільки ми любимо все чіпати, і відчувати, як фізичні об'єкти реагують на дотик. Інтерфейс iOS заснований на дуже глибокому розумінні людського мислення.
Наш мозок керується при цьому незмінними принципами, що зародилися ще в епоху палеоліту — немає ніяких сумнівів в тому, що « іконки » ;, « картинки » ;, « татка » і « альбоми » дійсно існують. І то, що вони належним чином реагують на наші дотики, вселяє в нас впевненість.
Apple добре це розуміє, власне це і зробило цю компанію найзначнішою в світі. Apple засновує свої рішення в першу чергу на людській природі, а вже потім робить розрахунок на вживані технології.
А Google — НЕ завжди. Тут спираються, в першу чергу, на інженерні досягнення та міць алгоритмів. Google одержимий цією ідеєю в тій же мірі, в якою Apple одержимий дизайном.
Стів Джобс якось заявив, що Apple створена Художниками. Це, безсумнівно, перебільшення, але і Джобс особисто і більшість лідерів Apple були в більшою мірою схильні до впливу мистецтва і дизайну, ніж будь-який гігант з Кремнієвої Долини.
Протівопоставьте це Google, яка не звертає уваги на художників і дизайнерів в принципі. Так, безумовно, компанія має потребу в них і наймає на роботу. Але основний « коник » Google — в першу чергу, дигитализация, « оцифровка » навколишнього світу, і застосування до старому « аналоговому » миру всіх переваг цифрових технологій — індексування, пошуку, збору і архівації даних.
Ідеальний світ в поданні Google — коли користувачі безпосередньо підключені до серверів Google, без будь-якого апаратного забезпечення. Власне в це і полягає суть проекту Project Glass.
Але це не то, про що мріє Apple — адже там люблять речі, особливо « чарівні ».
Коли пристрої, що доповнюють реальність і просунуті кіборг-гаджети стануть доступні обивателю, відповідь Apple буде надано в виді розумної альтернативи.
Apple піде іншим шляхом. В той час, як пристрої на кшталт Project Glass хочуть відвести користувача в сторону технологій, до яким не можна доторкнутися, Apple буде випускати речі, які призначені для того, щоб до них торкатися. В них буде суміщений дизайн, кращі матеріали, приголомшлива тактильность і неймовірна графіка, сенсорні інтерфейси, які будуть розбурхувати « прошивку » вашого мозку.
Так, швидше за все Project Glass в Зокрема і кіборг-продукти в цілому будуть існувати і бути доступними. Але, мабуть, вони будуть суто нішевими — ці технології будуть надихати лише певний тип споживачів (в основному молодь з технічним складом розуму).
Основний же ринок буде продовжувати радувати нас пристроями, що не намагатимуться підключити нас до Матриці. Вони дозволять нам залишатися самими собою, людьми, але володіють крутими « іграшками » ;. Це і є підхід Apple.
Джерело: Cult of Mac .