Каталог товарів

Стів б пишався: як Apple виграла війну проти Flash

Категорії
: Стів б пишався: як Apple виграла війну проти Flash
03.07.2012
Технологія Adobe Flash, без якої кілька років тому складно було уявити будь-« наворочений » сайт, сьогодні знаходиться практично на межі зникнення. Що цікаво, в забутті Flash деяким чином винна і Apple, про що розповідає автор TechCrunch Райан Лоулер.

Технологія Adobe Flash, без   якою кілька років тому складно було уявити будь-« наворочений » сайт, сьогодні знаходиться практично на   межі зникнення. Що цікаво, в   забутті Flash деяким чином винна і   Apple, про   що розповідає автор TechCrunch Райан Лоулер.

В   четвер, 29   червня, трапилася досить знаменна подія. Adobe офіційно заявила в   своєму блозі про   тому, що для   пристроїв, що працюють під   управлінням Android 4.1, а   15   серпня збирається вилучити плагін з   магазина Google Play. Компанія остаточно здала позиції через п'ять років після появи на   світло iPhone   — пристрою, який примудрився зірвати амбіційні плани Adobe ще до   початку їх втілення в   життя.

Коли можливості iPhone були офіційно оголошені, недолік підтримки Adobe Flash здавався кричущим упущенням, як для   платформи, яка збиралася ні   більше ні   менш стати платформою для   мобільних комп'ютерів. Але   все йшло добре, до   того моменту поки двома з   половиною роками пізніше НЕ   вийшов iPad  — і   тоді боротьба між Apple і   Adobe, Flash і   HTML 5, « відкритим » і « пропрієтарним » досягла критичної точки.

Ефект Айпада

iPad був представлений в   січні 2010-го, однак на   полицях магазинів з'явився тільки до   березня. І   коли нарешті почалися продажі, люди помітили повна відсутність підтримки Flash, який тоді був стандартом де факто для   відтворення відео і   відображення інтерактивних інтернет-сторінок. Для   iPhone відсутність Flash було незначним приводом для   занепокоєння   — на   той момент лише кілька смартфонів могли похвалитися підтримкою « Флеша » ;. Але   для   iPad, який у   багатьох випадках міг розглядатися як заміна ноутбука, це вже мало більше значення.

Все сталося незадовго до   того, як за це вхопився Google і   став обіцяти користувачам альтернативу « непрацюючим » Apple-пристроїв, яка забезпечить доступ до   полнофункциональному Інтернету і   відображає сайти так, як задумано їхніми творцями. Зараз, звичайно, це не   є таким актуальним, але   в   ті часи підтримка Flash на   мобільному пристрої розцінювалася як серйозна « фішка » ;. В   квітні 2010   року Енді Рубін з   Google оголосив, що полная підтримка Flash буде реалізована в   наступної версії Android   — Frozen Yoghurt, яка повинна була ось-ось з'явитися.

Вплив « Роздумів про   Flash »

Лінії фронтів були проведені, і   буквально кілька днів по тому Стів Джобс опублікував історичний документ під   назвою « Роздуми про  Flash » , який був покликаний раз і   назавжди пояснити, чому Apple до   досі не   підтримує Flash в   своїх мобільних телефонах і   планшетах, і   чому вона ніколи цього не   зробить. Джобс привів масу причин, а   заодно розвінчав міф про « відкритості » Flash і   його можливості надає повнофункціональний доступ до   Інтернету. Рульовий Apple також згадав проблеми безпеки, надійності, продуктивності і   енергоємності, що було болючою темою для   мобільних пристроїв, що використовують Flash-плагін.

Однак посил був в   тому, що Apple не   хотіла, щоб розробники з   Adobe створювали крос-платформні додатки, які були б позбавлені можливості використовувати найостанніші функції, програмні бібліотеки та   інструменти iOS. Джобс писав:

« Наші мотиви прості: ми хочемо надати нашим розробникам саму просунуту і   інноваційну платформу, і   ми хочемо, щоб вони користувалися усіма її можливостями і   створювали найкращі в   світі додатки. Ми маємо намір постійно розвивати платформу, щоб розробники могли виробляти ще більше приголомшливих, потужних, цікавих і   корисних додатків. В   виграші залишаться всі: ми будемо продавати більше пристроїв, розробники отримають величезну зростаючу аудиторію користувачів і   клієнтів, а   користувачі будуть постійно насолоджуватися кращим і   найширшим набором додатків для   платформи ».

Як виявилося, Джобс був правий. Коли Flash нарешті влаштувався на   Android-пристроях, всі переконалися, що про   повнофункціональний, яку стільки часу обіцяли, і   мови не   йде. Користувачам Android залишався   недоступний сайт Hulu, більшість сервісів Google TV, які повністю працювали на   Flash. І   що ще більш важливо, навіть на   потужних телефонах відео або інтерактивні Flash-елементи працювали нестабільно, якщо працювали взагалі …

Кінцевим результатом стало те, що користувачі перестали розглядати підтримку Flash мобільними пристроями як перевага, а   розробники припинили підтримку фреймворка для   цих гаджетів.

Проблема Flash стосується не   тільки мобільних пристроїв

Але   наслідки цієї війни торкнулися не   тільки перегляду контенту користувачами на   мобільних телефонах. В   той час як частина розробників сфокусувалася на   написанні « рідних » додатків або   створенні спеціальних мобільних версій сайтів спеціально для   таких користувачів, це « протистояння » призвело до   тому, що розробники задумалися і   про   повноцінної мультиплатформенной веб-розробці. Навіть якщо мова йде не   про   мобільному додатку, призначеному для   перегляду на   4-дюймовому екрані, вони все частіше звертаються до   HTML 5, замість того щоб створювати контент для   перегляду у   Flash-плеєрі.

Відео   — останній сегмент, де Adobe Flash Player ще хоч якось утримує свої позиції, але   все більше і   більшу кількість сайтів переходить на   HTML 5, використовуючи його кошти відтворення роликів. YouTube і   Vimeo очолили цей перехід, спочатку надаючи відтворення засобами HTML 5, і   лише в   випадку, якщо цей програвач НЕ   підтримується браузером клієнта, відкатувавшись назад на   Flash. І   багато підхопили цю тенденцію.

Але, відверто зізнатися, Flash ніколи не   був основним бізнесом Adobe, навіть в   ті часи, коли розробка інтерактивних сайтів на   ньому була дуже затребувана. А   з   часом, він стає набагато менш значущою частиною, ніж, наприклад, інструментарій для   розробників, в   Зокрема для   створення додатків на   HTML 5   — то, на   ніж Adobe робить основну частину своїх доходів. Адже, чим більше вміє сам браузер, без   додаткових плагінів, тим краще і   користувачам, і   розробникам.

Джерело: TechCrunch .

Читати далі...