Apple під перехресним вогнем


Для Instagram ай-пристрої стали відправною точкою, і на « андроїдах » ця соціалка з'явилася набагато пізніше. Її творець Марко Арменто, мабуть, добре вивчив погляди шанувальників обох платформ, щоб зробити досить цікаві висновки. Далі — пряма мова.
На техносайтах, які я читаю, намітилася певна тенденція: любителі Android-пристроїв просто-таки лютують в коментарях до статтями з будь-яким позитивним відгуком про компанії і продуктах Apple . C фанатами же Apple ситуація зворотна: від них практично не буває злісних коментарів в статтях про « андроїди » — навіть на сайтах типу The Verge, які читають користувачі з обох « таборів ».
А коштувало мені висловитися про , не вразив поході в Microsoft Store і моєму прохолодне ставлення Surface, як ту ж реакцію я отримав від непохитних фанів « Майкрософта » ;, які відповідали мені по пошті і через « твітер » — ніяких контраргументів, одна лють.
Лють фанатів Microsoft і Android, спрямована на все « яблучне » ;, забарвлена сумнівами і розчаруваннями. Вони ніби кажуть: « Я не можу повірити, що доводиться говорити це знову. Чому ви не розумієте? Що з вами не так, народ? &Raquo;
Разом з тим, я ніколи не бачив, як фани Microsoft і Android влаштовували холівари між собою. В останні ж роки разом з успіхом « фруктової компанії » помітно зріс і рівень загальної агресії проти Apple.
Що ж робить людей такими злими, коли мова заходить про успіхи і досягненнях « Яблука »?
Позиція Apple
В відміну від гиків, велика частина людей не париться вибором технологій. Можливо, вони занадто зайняті, щоб дуже довго вибирати телефон. Може, у них є інші справи, набагато цікавіша.
Їх пошуки тривають недовго, на них більший вплив мають ціни і розпродажі, і вони уразливі до квапливим радам продавців в роздрібних магазинах. Вони приносять свій гаджет або комп'ютер додому, і наступні пару років працюють з ними, терплять і дратуються; і це триває до тих пір, поки через пару років цикл не повториться.
Більша частина цих людей і залишає на сайтах злі коментарі.
Хтось із них одного разу думав про покупці продукту Apple. Хтось, можливо, навіть питав про це оточуючих — наприклад, справлявся у друзів-гиків про той же iPhone. І їм відповідали: « Айфон крутий! Той телефон, яким ти користуєшся зараз — шматок Госа . Кидай все і біжи купувати iPhone. Адже коштує всього 200 баксів! &Raquo;
Деякі роблять висновок, що вибирати нині не з чого, і на тому зупиняються. Потім вони можуть піти (і підуть) і випадково спустити чималий шматок грошей на дріб'язковий гаджет з набагато більш дорогим тарифним планом, ніж з їх теперішнім телефоном.
А хтось і справді піде і купить Айфон. В більшості випадків він буде працювати як слід, але трапляються і неприємності. Може, потрібно відтворювати відео в форматі, який iPhone НЕ підтримує. Або « яблучний » телефон некоректно підключається до корпоративної пошти або сервера календаря. Або на старому телефоні було якесь важливе додаток або функція, яка на айФоні недоступна.
Продукти Apple норовливі. Вони ніби кажуть: « Ми знаємо, що для вас краще. Ось. О-о, а ви хотіли по-іншому? А ось фигушки, це ж відстій, повірте. Але якщо вам так не подобається, двері — там ».
« Але мені це потрібно ».
« Ні, не потрібно. Ось, спробуйте цей обхідний шлях або ось таке альтернативне рішення. Це ж просто працює! &Raquo;
« Так пробував я. Чи не працює ».
« … Можливо, це буде виправлено в наступних версіях. Можливо, це через iCloud. Треба ж, як дивно, я такого і , не бачив ніколи. Спробуй все стерти і почати заново ».
Продукти Apple говорять « немає » досить часто. Ні, ви не отримаєте фізичну клавіатуру або знімну батарею. Ні, ви не встановіть цю програму. Ні, ви не можете цим скористатися.
Компроміси — звичайна справа при використанні техніки. Ви завжди можете знайти інше застосування для отримання того ж результату. Але якщо потрібного вам додатка або функції немає, а вони для вас важливі, то досить просто відмовитися від використання Apple, особливо якщо користувача ставлять перед фактом в звичайної безапеляційного манері, типу «, не то що ми не даємо це зробити — просто це взагалі нікому не потрібно ».
Оскільки популярність продуктів Apple зростає, більше стає і людей, яких вводить в оману така категоричність продукту. Він ігнорує таку кількість ринків, функцій і потреб, що чимала кількість користувачів швидко і рішуче переходять на інші марки. І два альтернативних рішення сподобаються будь-якому з них.
Дикий Северо-Запад
У Android і Windows загальна мета продажів: вони дають користувачам і виробникам (а в випадку з « андроїдом » — ще й стільниковим операторам) набагато більше контролю над їх платформами і пристроями , ніж Apple коли-небудь. Коли Apple вказує покупцеві на двері, він зазвичай йде і , не повертається.
У Microsoft є величезна перевага — Windows. Багатьом для роботи потрібна саме Windows-версія « Офісу » або інше виключно « віндового » прикладна програма. Boot Camp, Parallels або Fusion створюють ряд питань для людей, яким потрібно запускати Windows-програми. Такі люди швидше за все куплять PC.
Добра частина гиков ретельно стежить, де Apple менш відкрита, ніж її конкуренти. Жорсткі обмеження архітектури « яблучних » пристроїв обмежують споживачів — зазвичай тому що Apple вважає, що більш ліберальна модель гірше через зростаючі ризиків порушення безпеки, шкідливого ПО і шкоди від втручання користувачів.
В цілому Apple намагається захистити нас від комплексу побічних ефектів, і від недосконалості технічних смаків людини, але, звичайно, в першу чергу вони дбають про своїх інтересах. Така ось м'яка диктатура.
Там, де Apple говорить: « ви не можете робити цього, тому що ми думаємо, що вийде фігня » — зі боку Microsoft і Android зазвичай доноситься: « Ви можете робити все, що хочете, навіть якщо це повна фігня » ;. Вони дають користувачам більше управління з нескінченними можливостями створення проблем, і в результаті користувач або терпить проблеми, або виправляє їх самостійно. Google і Microsoft — платформи волелюбні. Ви в принципі вільні робити куди більше, але якщо що зламається — сорри, ми ні причому.
Наші переваги в технологіях відображає наші цінності. Той, хто в користь своїх потреб віддає частину контролю Apple, більше цінує одержувані замість переваги. Якщо ж людина не любить, коли йому щось нав'язують — він нібито знає, що для нього краще, хоче мати повний контроль над всім і бере на себе пов'язану з цим відповідальність, — такому користувачеві буде комфортніше з альтернативними рішеннями.
Філософські відмінності між цими підходами і, найчастіше, нездатність зрозуміти обидві позиції — ось що призводить до гнівним « антіяблочним » висловлювань.
Розуміння
Як же часто ми це спостерігаємо в політиці, коли раптом кудись дівається вміння приймати інші потреби і пріоритети. Набагато простіше зайняти оборонну позицію і спробувати дискредитувати іншу сторону — і в це я бачу причину фанатських звинувачень.
Apple-фани звинувачують користувачів Windows і Android в плебейства, що обертається для них зустрічними звинуваченнями в « релігійності » ;, засліпленні маркетингом і гонитвою за символами статусності.
Очевидна асиметрія злих коментарів, ймовірно, пояснюється позицією байдужості шанувальників Apple, що змушує їх триматися подалі від сайтів і статей, присвячених платформ Android і Windows, де « антіяблочная » позиція, по як видно, змушує багатьох людей на тому боці намагатися « врятувати » Apple-фанів або переконати їх, що вони сліпі або тупі.
Успіхи Apple також посилюють розчарування противників компанії. Комп'ютерна індустрія ясно підтримувала Лібертаріанська політику Windows в протягом двох десятиліть; недорогі Windows-комп'ютери домінували в галузі, в той час як Apple перебувала в тіні. Але за останні кілька років ситуація сильно змінилася: частина ринку персональних комп'ютерів зайняли Маки , так і пристрою на базі iOS і інших « закритих » платформ теж отримали свою частку успіху.
Нікому не подобається думати, що вони лузери, особливо після багатьох років першості. Але ні одна сторона не може бути права для всіх: так само, як немає універсальної політичної точки зору, користувачі різних платформ мають досить причин, щоб користуватися саме своїми пристроями.
Windows- і Android-співтовариствам потрібно краще розуміти, чому багато хто з нас вибирають Apple, а Apple-спільноті, відповідно, необхідно пам'ятати про тому більшості, яке або не може зрозуміти, або не хоче.
Джерело: блог Марко Армента .